سیستم انسولین خودکار، کنترل گلایسمی را بهبود می بخشد

اول مارس 2019 - طبق مطالعه ای که بصورت آنلاین در 23 فوریه در مجله ی The Lancetمنتشر گردید، ترکیبی از یک سیستم هدایت خودکار برای تنظیم دوز یا تیتریشن انسولین و دریافت حمایت از سوی متخصصان مراقبت های بهداشتی، ایمن بوده و کنترل گلایسمی را در میان بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 بطور قابل توجهی بهبود می بخشد.

دکتر Bergenstal و همکارانش از مرکز بین المللی دیابت در مینیاپولیس به طور تصادفی از 181 بیمار (21 تا 70 ساله) از سه مرکز دیابت با هموگلوبین گلیکوزیله 7.5 تا 11 درصد، برای درمان با سیستم هدایت انسولین d-Nav همراه با پشتیبانی از سوی متخصصان مراقبت های بهداشتی (گروه مداخله 93 بیمار) و یا با حمایت متخصصان مراقبت های بهداشتی به تنهایی (گروه کنترل، 88 بیمار)  ثبت نام کردند. با بیماران در طول دوره ی مطالعه، هفت بار تماس گرفته شد (سه بار تماس حضوری و چهار بار تماس تلفنی).

میزان هموگلوبین گلیکوزیله ی(HbA1c) گروه مداخله در ابتدای تحقیق 8.7 درصد و در گروه کنترل 8.5 درصد بود. در طی شش ماه پیگیری، متوسط ​​کاهش HbA1cابتدایی در گروه مداخله برابر با 1 درصد و برای گروه کنترل برابر با 0.3 درصد بود. هر دو گروه از نظر فراوانی حوادث هیپوگلایسمی در ماه مشابه بودند.

نویسندگان اظهار داشتند چنین راه حلی که تیتریشن انسولین را بطور ایمن و موثر در یک گروه بزرگ از بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 تسهیل کرد، اکنون باید در میان سیستم های مراقبت های بهداشتی بزرگ تر مورد ارزیابی قرار گیرد تا این نتایج تایید و مقرون به صرفه بودن آن بررسی گردد.

چندین نفر از نویسندگان دارای روابط مالی با Hygieia، شرکت سازنده ی سیستم d-Nav بودند.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2019-03-automated-insulin-glycemic.html